Link

Categoria: Associazioni professionali (12) Commenti: Visite:
ASCD - Association for Supervision and Curriculum Development
Fondata negli Stati Uniti nel 1943 conta 175.000 membri in 119 paesi. Ad essa aderiscono: presidi, docenti di tutte le discipline e gli ordini scolastici, esperti di educazione e consulenti professionali che operano nel settore della scuola. La missione dell\'associazione è diffondere le migliori pratiche educative e di gestione dei contesti scolastici finalizzate all\'apprendimento di ciascun alunno.
2 99
PDK - Phi Delta Kappa
La PHI DELTA KAPPA è una delle più antiche e importanti associazioni internazionali. Formata da docenti, dirigenti scolastici, responsabili amministrativi, alti dirigenti delle organizzazioni scolastiche, per più di 100 anni ha concentrato i suoi lavori sui temi della leadership, della ricerca educativa, e della qualità del servizio scolastico. Al suo interno conta più di 35.000 associati. Pubblica una delle riviste più importanti di settore – il Phi Delta Kappan – considerata da molti un punto di riferimento in tema di politiche educative. La PDK sostiene gli studenti universitari in percorsi di carriera nelle professioni educative, offrendo materiale di studio specifico, opportunità, convegni, seminari, eventi in tutto il mondo. La missione dell’associazione è fare dell’educazione e della scuola pubblica una “pietra angolare” della democrazia e della convivenza. La sua visione è di essere un luogo di formazione per gli insegnanti di domani il cui compito è garantire ai giovani cittadini alti standard di servizio educativo.
16 268
CESEDI - Apprendimento Cooperativo
Il Centro Servizi Didattici (CESEDI) della Provincia di Torino nasce nella prima metà degli anni ottanta con il nome Laboratorio della Riforma che cambierà in CeSeDi nel 1985. Suo obiettivo principale offrire opportunità formative per docenti e studenti a integrazione della didattica curricolare ed extracurricolare e per la sperimentazione, strumenti per la progettazione didattica e servizi a supporto delle autonomie scolastiche.
Nel 2001, in considerazione del fatto che la scuola dell'autonomia necessita di strumenti e strategie per sostenere il cambiamento, viene istituito l'Ufficio metodologie didattiche innovative per cercare di fornire alcune risposte alle difficoltà che la scuola incontra di fronte ai profondi cambiamenti sociali, economici, culturali avvenuti in questi ultimi decenni e che hanno messo in crisi il ruolo tradizionale dell'insegnante. Le “classi” sono sempre di più un insieme eterogeneo e multietnico di persone con bagagli culturali e capacità “scolastiche” molto differenziate, mentre la motivazione allo studio degli studenti continua a diminuire, rendendo sempre più difficile la “gestione della classe” ai fini dell'apprendimento, costringendo gli insegnanti a spostare l'attenzione dai bisogni cognitivi a quelli comportamentali o educativi generali. Le proposte del Laboratorio si fondano su alcuni principi base ormai ampiamente affermati in campo pedagogico-educativo: a) l'apprendimento è un processo; b) l'apprendimento procede con maggiore facilità in un ambiente che promuove relazioni interpersonali e interazioni cooperative. Il portale www.apprendimentocooperativo.it è un espressione di questa impostazione.
10 73
EARLI – European Association Research on Learning and Instruction
L’EARLI è stata costituita con lo scopo di sostenere e promuovere una cultura della ricerca nel campo dell’istruzione, della formazione e dei processi di apprendimento. L’associazione conta circa 2000 membri appartenenti a 40 paesi. Gli associati discutono e scambiano idee in relazione ai temi più rilevanti nel settore della ricerca educativa e della formazione delle risorse umane. L’EARLI offre una piattaforma di conoscenze, eventi, seminari, gruppi di interesse e conferenze che incoraggiano il dibattito e lo scambio di idee tra i membri. Mediante il network professionale, le pubblicazioni, le riviste e le monografie, l’EARLI sostiene e promuove la cooperazione internazionale e il dibattito tra discipline che si occupano di educazione e formazione.
3 126
CONTEXT
L’Associazione Context promuove ricerche in campo educativo i cui esiti possano costituire riferimenti per la promozione dei diritti dell'infanzia e dell'adolescenza, della cittadinanza attiva e dell'inclusione sociale. L’associazione è impegnata in iniziative di studio, confronto e diffusione di conoscenza sui contesti di apprendimento, le buone pratiche educative, formative e didattiche, la cultura della valutazione. Context progetta e realizza contenuti, strumenti, metodologie di ricerca e didattiche con riferimento alla scuola, alla formazione, all’educazione permanente. L’Associazione guarda ai processi educativi nella loro complessità, studiandone, in particolare, il carattere contestuale.
5 124
ARIAC
Associazione Ricerca Italiana Apprendimento Cooperativo. La sua “visione-obiettivo” è quella di costruire una comunità che apprende negli ambienti educativi e di formazione nei quali opera. Il gruppo diviene esso stesso comunità di apprendimento nella quale si condividono idee, valori, progetti e i membri co-costruiscono una visione condivisa che nasce dalle visioni individuali. L'associazione organizza un seminario estivo centrato su una tema di fondo e degli approfondimenti in interventi plenari e workshop.
12 114
ADI
L'Associazione Docenti Italiani è un\'associazione pluralista e indipendente, nata alla fine del 1998 con lo scopo di elaborare e proporre contributi originali alla discussione sui grandi temi dell\'istruzione e di promuovere una riflessione sugli elementi fondanti la professione docente al fine di restituire dignità e prestigio sociale a chi la esercita.
5 34
Associazione Italiana di Scienze Cognitive
L’Associazione italiana di Scienze Cognitive ha lo scopo di promuovere ogni aspetto della ricerca e delle applicazioni della scienza cognitiva in Italia. La scienza cognitiva è un approccio interdisciplinare allo studio del comportamento e della vita mentale che riconosce il “valore aggiunto” di uscire dai confini delle singole discipline che studiano il comportamento e le capacità cognitive umane per mettere a confronto e far convergere approcci, metodi, quadri di riferimento teorici, dati empirici di discipline diverse. Le discipline chiamate in causa dalla scienza cognitiva includono la psicologia, la linguistica, le scienze sociali, le neuroscienze e le scienze biologiche in genere, l’informatica e l’intelligenza artificiale, la matematica e la fisica, la filosofia.
6 113
International Society for Technology in Education
The International Society for Technology in Education (ISTE®) is the premier membership association for educators and education leaders engaged in improving learning and teaching by advancing the effective use of technology in PK-12 and teacher education.
4 109
Education Sector - Think Tank
Education Sector is an independent think tank that challenges conventional thinking in education policy. We are a nonprofit, nonpartisan organization committed to achieving measurable impact in education policy, both by improving existing reform initiatives and by developing new, innovative solutions to our nation’s most pressing education problems.
2 131
Stem Education Coalition
Home

The Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education Coalition works to support STEM programs for teachers and students at the U. S. Department of Education, the National Science Foundation, and other agencies that offer STEM related programs.

The STEM Education Coalition represents all sectors of the technological workforce – from knowledge workers, to educators, to scientists, engineers, and technicians. The participating organizations of the STEM Education Coalition are dedicated to ensuring quality STEM education at all levels.
6 104
Whole Child: Blog, Resources, PodCast from ASCD
We call on educators, policymakers, business leaders, families, and community members to work together on a whole child approach to education.
What will prepare each young person to work in careers that have not yet been invented; to think both critically and creatively; and to evaluate massive amounts of information, solve complex problems, and communicate well? Research, practice, and common sense confirm that a whole child approach to education will develop and prepare students for the challenges and opportunities of today and tomorrow.
8 242
Categoria: Convegni e seminari (2) Commenti: Visite:
eBookFest Fosdinovo
L’eBookFest nasce come logica e naturale evoluzione di due precedenti esperienze di successo: il BookCamp di Rimini e lo SchoolBookCamp di Fosdinovo. Sullo sfondo, la necessità – sempre più sentita nel mondo dell’editoria come in quello della formazione – di supportare culturalmente i processi di cambiamento scaturiti dal ritmo serrato dell’innovazione tecnologica.
8 183
School Day - eLearning Day
Nuove Tecnologie nella Didattica per la cl@sse 2.0. Alla pagina degli eventi si possono leggere le tematiche del convegno e i dettagli del programma.
8 229
Categoria: Didattica e tecnologie (6) Commenti: Visite:
iLearn: ISTE 2011 Workshops
iLearn: ISTE 2011 Workshops
8 67
Educational Media and Technology
Sedici articoli liberamente scaricabili in formato PDF
3 100
Computer science collection
Articoli in diversi settori della "computer science" in formato PDF e liberamente scaricabili
4 60
New iPad app for digital textbooks
As Apple Inc. poises to reinvent the textbook market — as it did with the personal computer, music and telecommunications industries — the Clark County School District is looking within its own ranks of digitally pioneering schools to navigate the new classrooms of the 21st century.
7 490
Progetto Sharedschola
uesta è l'area del gruppo facebook INSEGNANTI per condividere documenti, link e risorse.
Grazie al progetto Sharedschola che offre alle scuole del Piemonte e della Valle D'Aosta spazio web illimitato e gratuito, e che ha concesso uno spazio anche a noi. Per inserire link e documenti è necessario essere membri del gruppo, richiedere id e pw . Per inserire link i membri non devono cliccare in alto a destra su "accedi" ma su "aggiungi nuovo collegamento" nei vari settori, o sui titoli e poi su "aggiungi nuovo collegamento". Per modifiche cliccare sui titoli e poi sul simbolo davanti ai link
Salvare inserendo id e pw
Per altre informazioni sul gruppo scrivere a paola.limone@ gmail.com
Paola Limone 1° Circolo di Rivoli
12 241
Educational Media and Technology - Editor Choice
Dieci articoli liberamente scaricabili in formato PDF.
4 92
Categoria: INDIRE (2) Commenti: Visite:
Insegnare a leggere si può
Il nuovo studio di Eurydice, “Reading in Europe: Contexts, Policies and Practicies”, andando oltre alle considerazioni sulle stime relative alle difficoltà dei nostri studenti nelle prove di lettura, che ci hanno afflitto, angustiato anche se sicuramente stimolato nell’ultimo decennio, propone finalmente in positivo un panorama delle politiche educative in merito adottate nei paesi europei e delle migliori pratiche didattiche emerse, per individuare una serie di fattori e strategie che possano essere effettivamente incidenti nello sviluppo della competenza di lettura. Anche in questo studio, come già in altri documenti del Consiglio d’Europa, è indicata come volano di un possibile percorso di cambiamento e miglioramento la formazione dei docenti.
4 80
Risorse per i docenti: italiano e lettura
Proposte per la formazione continua dei docenti.
Un supporto all’implementazione delle Indicazioni nazionali attraverso i percorsi e i prodotti dei progetti nazionali - cofinanziati dal FSE e realizzati in collaborazione con l'ANSAS - per promuovere lo sviluppo professionale degli insegnanti. Le risorse del sito sono organizzate per area disciplinare e includono guide alla costruzione dei curricoli, riflessioni sugli sviluppi delle discipline e della loro didattica, strumenti per la verifica degli apprendimenti, esemplificazioni metodologiche e approfondimenti.
5 153
Categoria: Interventi e discussioni (19) Commenti: Visite:
Valutare le scuole per migliorare
Per valutare le scuole l’INVALSI ha messo a punto un progetto sperimentale caratterizzato da tre punti qualificanti: un quadro di riferimento teorico (che individua indicatori di contesto, input, processo e risultato), procedure e strumenti di rilevazione, figure.
8 118
Classroom Management First Technology Second
The message, then, for all teachers but especially newcomers is simple: of course you should use technology to help maximize student engagement and learning. But you must also use classroom management practices that allow students to benefit most from that technology.
5 395
Behavior Management and Classroom Management
"The reality of education is that people learn from people they love," says New York Times columnist David Brooks in a recent National Public Radio interview discussing his new book, The Social Animal. "We've spent all this time with big schools, small schools," Brooks later says. "But what really matters is how good people are at relating to one another."
5 569
The Next Decade of Educational Data
Type the misspelled word "educaton" into Google. The search engine instantly anticipates that you really meant to search for “education” and redirects you accordingly. In fact, it is almost entirely as a by-product of this data created by billions of mistyped searches that Google has created what may be the world's best spell-checker.
8 52
The great schools revolution
FROM Toronto to Wroclaw, London to Rome, pupils and teachers have been returning to the classroom after their summer break. But this September schools themselves are caught up in a global battle of ideas. In many countries education is at the forefront of political debate, and reformers desperate to improve their national performance are drawing examples of good practice from all over the world.
9 266
LIM e Contenuti Didattici Digitali
Una raccolta di Contributi Digitali prelevati dalla rete.
Gli argomenti trattati riguardano la Lavagna Interattiva Multimediale, i Contenuti Didattici Digitali, gli Oggetti Didattici Digitali, il Web2.0, la Fotografia, il Video, il Podcast, la Comunicazione Multimediale, gli E-book
3 103
Challenge-Based Learning Pushes the Envelope at Middle School
In Rick Olson’s challenge-based learning environment, you will not hear him reciting long lectures or handing out the usual homework to all the students in his room. Instead, Olson serves a guide for his eighth-grade students, who work independently on practical, community-oriented projects they are responsible for brainstorming and executing.
4 520
Tech Drive By
Help teacher to integrate technology in the classroom.
4 55
Finding a Voice Through Twitter
Many were familiar with Twitter and some use it on a daily basis, but never for school. As in most instances, there’s a major disconnect between the role of social media in their lives outside school — where they use Twitter and Facebook to chat with friends, and update their status — and what happens at Burton. This class also demonstrates what recent studies have shown: that a large majority of kids have cell phones, even if they come from low-income families. In these two classes, 90% of students had cell phones, and 63% qualify for free or reduced lunch.
4 152
A project-based learning endeavor that made a difference
Indiana science teacher Michael Baer began a project-based lesson with a group of high-school students in 2009 that grew to unite the entire K-12 school district, plus the local community, to find a way to provide clean drinking water to residents of Haiti. In the end, a small group of students and teachers traveled to Haiti to implement their solutions and help install new purification devices
7 213
How Facebook Use Correlates With Student Outcomes
How students use Facebook is a greater predictor of their offline behavior than the amount of time they spend on the website, says social media researcher Reynol Junco. In this interview, he describes his recent research, which reports that students who spend more time on Facebook are less engaged, indicates no correlation between time spent on Facebook and time spent studying, and indicates the more time students are engaged on Facebook, the more time they participate in on-campus events.
20 288
Educators are taking a new approach to teaching science
Schools nationwide are working to improve students' achievement in science, in part by introducing them to lessons in earlier grades. Students in Florida are not tested in science until fifth grade, but at one elementary school, third-grade students are performing science experiments. Teachers say a part of their strategy is to excite students about science through hands-on lessons, not just memorization exercises.
3 26
Classroom Management
Classroom management is a term used by teachers and educators to describe the process of ensuring that classroom lessons run smoothly despite potentially challenging or disruptive student behavior. The term also implies the prevention of this kind of disruptive behavior. Many teachers find that classroom management is possibly the most difficult aspect of teaching; indeed, experiencing problems in this area causes some to leave teaching altogether. It can be even more challenging when you're a new teacher!
7 131
Tips for Designing and Using Rubrics
Rubrics are a beast. Grrrrrrr! They are time-consuming to construct, challenging to write and sometimes hard to use effectively. They are everywhere. There are rubrics all over the web, plus tools to create them, and as educators, it can overwhelm us. Rubrics are driven by reforms, from standards-based grading to assessment for learning. With so many competing purposes, it only makes sense that rubrics remain a beast to create and to use. Here are some (only some) tips for designing and using effective rubrics. Regardless of the reforms and structures you have in place, these can be used by all educators.
8 90
The Five-by-Five Approach to Differentiation Success
The following "Five-by-Five" approach to differentiation contains ideas that we have found effective in our classrooms. It is not a road map: It doesn't offer step-by-step directions. Instead we think of it as a compass: It is a set of strategies that guide our work with students.

Our first five points are about "setting the stage" for effective differentiation, while the other five highlight actions teachers can employ daily.
6 147
Naep scores commented by Rober Slavin
Yesterday's release of the NAEP scores revealed that, as a nation, we have made little progress in the past 20 years in helping our 4th graders read on grade level. Now, writing about flat NAEP scores is like writing about the sun rising. There is nothing new or exciting about this news. We can predict the cycles of the sun, plan for it, react to it, but we cannot impact whether the sun will rise every day. We can impact reading outcomes for 4th graders, as a nation, we have so far failed to do so.
7 141
Good to great classrooms do
What exactly is it that "excellent" primary school teachers do that makes their practice different from "good" primary teachers? Well we have some interesting answers from researchers at University of London's Institute of Education.
5 500
Learning Collaboratively
Education consultant Ben Johnson describes in this blog post his experience introducing a group of ninth-grade students to a collaborative-learning project. The inquiry-based project, in which students were asked to find a solution to a real-world problem, required students first be taught to work in groups, share ideas and function collaboratively. These skills, though not often taught in primary and secondary schools, are expected of students from day one in many colleges and universities
7 181
End the Tyranny of the Self-Contained Classroom
Conventional and unquestioned assumptions about schools, teachers, and classrooms limit educational reform and prevent educational transformation. Bill Gates, one of the leading visionaries of our time, has committed himself and his foundation to improving teaching. Yet, Gates' proposals for change range from suggestions that would result in marginal improvement to recommendations that would actually reinforce the status quo
13 1120
Categoria: Laboratori di ricerca (5) Commenti: Visite:
Marzano Research
We synthesize educational research into products and services that teachers and principals can put to use for concrete gains in student learning.
6 77
Centro Interuniversitario per la Ricerca Didattica e la Formazione Avanzata
Il portale raggruppa i suoi servizi nelle seguenti categorie: Visibilità, Sicurezza, Supporto, Sviluppo, considerando una filosofia di architettura virtuale che punta all\'integrazione di spazi fluidi di apprendimento, sempre (lifelong) e ovunque (lifewide).
19 183
Striving for Student Success: A Model of Shared Accountability
By publicly reporting trends from year to year,we may be able to engage the community in a discussion about where it is having the greatest impact, and where adjustments need to be made
5 140
Best Evidence Encyclopedia
The Best Evidence Encyclopedia is a free web site created by the Johns Hopkins University School of Education's Center for Data-Driven Reform in Education (CDDRE) under funding from the Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. It is intended to give educators and researchers fair and useful information about the strength of the evidence supporting a variety of programs available for students in grades K-12.

The Best Evidence Encyclopedia provides summaries of scientific reviews produced by many authors and organizations, as well as links to the full texts of each review. The summaries are written by CDDRE staff members and sent to review authors for confirmation.
18 143
What Works Clearinghouse (WWC)
Educators trying to make choices to help students and schools meet high standards can become overwhelmed by the amount of education research. It can also be hard to identify research with credible and reliable evidence to use in making informed decisions.

As an initiative of the U.S. Department of Education's Institute of Education Sciences (IES), the What Works Clearinghouse (WWC) was created in 2002 to be a central and trusted source of scientific evidence for what works in education. What does that mean?
8 198
Categoria: Progetti Europei (2) Commenti: Visite:
Leaderchip in Education
Si tratta di un progetto Comenius, promosso da una rete di associazioni di leader educativi di dodici paesi europei, con l\'apporto di partner da altri nove paesi. Per l\'Italia, ne fa parte l\'Istituto Pedagogico per le Scuole di Lingua Tedesca della provincia di Bolzano, con il sostegno della sezione Anp.
8 164
European Network of Educational Councils
Nowadays, education and training are seen as key actors in the development of a knowledge society. Therefore both the EU and the member states put forward daring targets to energise the sectors of education and training making them more performing. In order to give these innovation policies a broad societal support, governments mobilise the educational and social-economic stakeholders such as representatives of school boards, teacher trade unions, parent and student organisations as well as social partners to participate actively in the conception and the implementation of policies and activities in education and training. Therefore most of the member states have set up national or regional formal institutions of consideration and consultation. They have diverse statutes, but they all have to function as an advisory body towards governments on future education policies.
7 136
Categoria: Report nazionali e internazionali (7) Commenti: Visite:
Indagine OCSE-PISA
Pagina dedicata a OCSE-PISA (Program for International Student Achievement): notizie, statistiche, macro SPSS per il calcolo dei risultati, collegamenti alle sezioni tecniche e di dati statistici.
3 222
TALIS
TALIS: Teaching and Learning International Survey. L'OCSE la presenta come un nuovo ed importante contributo al dibattito sulla governance dei sistemi educativi. TALIS offre un'immagine approfondita delle condizioni di lavoro dei docenti e degli ambienti di apprendimento e insegnamento. Molteplici differenze emergono tra i paesi partecipanti. L'OCSE definisce TALIS un valido strumento per revisionare e sviluppare politiche che creino le condizioni per offrire ai giovani un servizio scolastico sempre più efficace.
7 91
Education at a Glance
I governi dei Paesi OCSE vanno alla ricerca di politiche educative più efficaci coniugando questo sforzo alla ricerca di risorse aggiuntive per rispondere ad una costante ed emergente domanda di formazione. Education at a Glance offre indicatori di rendimento e di processo che possono promuovere all'interno di ciascun Paese una riflessione approfondita sulle performance dei sistemi educativi in relazione alle performance di altri paesi. Il rapporto propone ogni anno un aggiornamento degli indicatori più importanti che la comunità professionale degli esperti propone come tra i più approrpiati per valutare su un piano internazionale il rendimento dei sistemi educativi. Gli indicatori guardano agli attori dell'educazione (docenti, studenti, dirigenti, genitori), alle risorse economiche investite, ai risultati di apprendimento nei curricolari di base (scienze, matematica, lettura).
8 262
Progress towards the Lisbon
La finalità del report è quella di offrire una guida strategica per il programma di lavoro Educazione e Formazione 2010. Il report è redatto tenendo conto di indicatori, livelli di riferimento (benchmark) ed evidenze di ricerca. Il report definisce i progressi degli stati membri in relazioni agli obiettivi definiti dal Consiglio d'Europa.
4 165
Investire nelle nuove generazioni
Rapporto IPRASE sulle politiche giovanli in Italia e in Europa.
8 41
Teaching Reading in Europe: Contexts, Policies and Practices 2011
Nel rivelare forze e debolezze dei vari paesi nel processo di miglioramento delle competenze nella lettura, il nuovo studio di Eurydice Teaching Reading in Europe: Contexts, Policies and Practices affronta quattro argomenti chiave alla luce dei risultati della ricerca, delle indagini internazionali e di una analisi approfondita delle politiche, dei programmi e delle migliori pratiche attuate a livello nazionale.
10 43
Learning while working: how skills development can be supported through workplace learning
The more highly qualified people are, the more likely they are to participate in learning activities. However, people also tend do less lifelong learning as they grow older, irrespective of their qualification levels. This is especially true in countries where overall participation in lifelong learning is low. This general pattern emerges from various surveys, even though the Continuing training and Adult education surveys suggest that participation is higher than the lifelong learning indicator shows (1). Older low qualified workers are especially difficult to reach, even though they need lifelong learning most. Almost 60 % of Europe’s 74 million low-qualified citizens are over 45 years old. This is a matter of concern, as most of the 2020 workforce is already on the labour market and qualification demands are rising even in elementary occupations.
3 184
Categoria: Reti di scuole (3) Commenti: Visite:
CESEDI - Apprendimento Cooperativo
Il Centro Servizi Didattici (CESEDI) della Provincia di Torino nasce nella prima metà degli anni ottanta con il nome Laboratorio della Riforma che cambierà in CeSeDi nel 1985. Suo obiettivo principale offrire opportunità formative per docenti e studenti a integrazione della didattica curricolare ed extracurricolare e per la sperimentazione, strumenti per la progettazione didattica e servizi a supporto delle autonomie scolastiche.
Nel 2001, in considerazione del fatto che la scuola dell'autonomia necessita di strumenti e strategie per sostenere il cambiamento, viene istituito l'Ufficio metodologie didattiche innovative per cercare di fornire alcune risposte alle difficoltà che la scuola incontra di fronte ai profondi cambiamenti sociali, economici, culturali avvenuti in questi ultimi decenni e che hanno messo in crisi il ruolo tradizionale dell'insegnante. Le “classi” sono sempre di più un insieme eterogeneo e multietnico di persone con bagagli culturali e capacità “scolastiche” molto differenziate, mentre la motivazione allo studio degli studenti continua a diminuire, rendendo sempre più difficile la “gestione della classe” ai fini dell'apprendimento, costringendo gli insegnanti a spostare l'attenzione dai bisogni cognitivi a quelli comportamentali o educativi generali. Le proposte del Laboratorio si fondano su alcuni principi base ormai ampiamente affermati in campo pedagogico-educativo: a) l'apprendimento è un processo; b) l'apprendimento procede con maggiore facilità in un ambiente che promuove relazioni interpersonali e interazioni cooperative. Il portale www.apprendimentocooperativo.it è un espressione di questa impostazione.
15 102
SBILF
Scuole del primo ciclo del gemonese e dell'Alto Friuli
8 151
Colli in Rete
Scuole del territorio del Friuli collinare
5 78
Categoria: Tendenze della ricerca (4) Commenti: Visite:
Heading for success: or how not to title your paper
The citation analysis of papers according to title characteristics is better at telling authors what to avoid than what to include. Our results, combined with others, suggest that a high-impact paper should be neither too short nor too long (somewhere between 30 and 40 characters appears to be the sweet spot for papers published in Cell). It may also be advisable to avoid question marks and exclamation marks (though colons and commas do not seem to have a negative impact on subsequent citation). And even when you think you have a clever joke to work in to a title, it probably won’t help you gain citations. Finally, while a catchy title can help get readers to look at your paper, it’s not going to turn a bad paper into a good one.
10 254
On Data-Driven Decision Making
Nine article free downloadable on:
1. Mining data to improve student learning
2. Leveraging schools' investment in data systems
3. Using data to predict which students are likely to dropout
4. Managing student privacy
5. Securing school data systems from crashes and failures
6. Implementing student-data technology
6 357
THE LONG-TERM IMPACTS OF TEACHERS

A teacher's "value-added" is defined as the average test-score gain for his or her students, adjusted for differences across classrooms in student characteristics (such as their previous scores). Is teacher value-added a good measure of teacher quality?
11 138
What Makes Good Teachers Good?
This study examined classroom practices of effective versus less effective teachers (based on student achievement gain scores in reading and mathematics). In Phase I of the study, hierarchical linear modeling was used to assess the teacher effectiveness of 307 fifth-grade teachers in terms of student learning gains. In Phase II, 32 teachers (17 top quartile and 15 bottom quartile) participated in an in-depth cross-case analysis of their instructional and classroom management practices. Classroom observation findings (Phase II) were compared with teacher effectiveness data (Phase I) to determine the impact of selected teacher behaviors on the teachers’ overall effectiveness drawn from a single year of value-added data.
7 499



Tema Grafico by iWebSolutions - partner e107 Italia