Migliori Link : Visite

Categoria: Associazioni professionali () Commenti: Visite:
Progress towards the Lisbon
La finalità del report è quella di offrire una guida strategica per il programma di lavoro Educazione e Formazione 2010. Il report è redatto tenendo conto di indicatori, livelli di riferimento (benchmark) ed evidenze di ricerca. Il report definisce i progressi degli stati membri in relazioni agli obiettivi definiti dal Consiglio d'Europa.
11 170
Stem Education Coalition
Home

The Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education Coalition works to support STEM programs for teachers and students at the U. S. Department of Education, the National Science Foundation, and other agencies that offer STEM related programs.

The STEM Education Coalition represents all sectors of the technological workforce – from knowledge workers, to educators, to scientists, engineers, and technicians. The participating organizations of the STEM Education Coalition are dedicated to ensuring quality STEM education at all levels.
7 160
Risorse per i docenti: italiano e lettura
Proposte per la formazione continua dei docenti.
Un supporto all’implementazione delle Indicazioni nazionali attraverso i percorsi e i prodotti dei progetti nazionali - cofinanziati dal FSE e realizzati in collaborazione con l'ANSAS - per promuovere lo sviluppo professionale degli insegnanti. Le risorse del sito sono organizzate per area disciplinare e includono guide alla costruzione dei curricoli, riflessioni sugli sviluppi delle discipline e della loro didattica, strumenti per la verifica degli apprendimenti, esemplificazioni metodologiche e approfondimenti.
10 158
Finding a Voice Through Twitter
Many were familiar with Twitter and some use it on a daily basis, but never for school. As in most instances, there’s a major disconnect between the role of social media in their lives outside school — where they use Twitter and Facebook to chat with friends, and update their status — and what happens at Burton. This class also demonstrates what recent studies have shown: that a large majority of kids have cell phones, even if they come from low-income families. In these two classes, 90% of students had cell phones, and 63% qualify for free or reduced lunch.
13 156
Naep scores commented by Rober Slavin
Yesterday's release of the NAEP scores revealed that, as a nation, we have made little progress in the past 20 years in helping our 4th graders read on grade level. Now, writing about flat NAEP scores is like writing about the sun rising. There is nothing new or exciting about this news. We can predict the cycles of the sun, plan for it, react to it, but we cannot impact whether the sun will rise every day. We can impact reading outcomes for 4th graders, as a nation, we have so far failed to do so.
14 152
Striving for Student Success: A Model of Shared Accountability
By publicly reporting trends from year to year,we may be able to engage the community in a discussion about where it is having the greatest impact, and where adjustments need to be made
8 141
THE LONG-TERM IMPACTS OF TEACHERS

A teacher's "value-added" is defined as the average test-score gain for his or her students, adjusted for differences across classrooms in student characteristics (such as their previous scores). Is teacher value-added a good measure of teacher quality?
18 140
Education Sector - Think Tank
Education Sector is an independent think tank that challenges conventional thinking in education policy. We are a nonprofit, nonpartisan organization committed to achieving measurable impact in education policy, both by improving existing reform initiatives and by developing new, innovative solutions to our nation’s most pressing education problems.
10 134
CONTEXT
L’Associazione Context promuove ricerche in campo educativo i cui esiti possano costituire riferimenti per la promozione dei diritti dell'infanzia e dell'adolescenza, della cittadinanza attiva e dell'inclusione sociale. L’associazione è impegnata in iniziative di studio, confronto e diffusione di conoscenza sui contesti di apprendimento, le buone pratiche educative, formative e didattiche, la cultura della valutazione. Context progetta e realizza contenuti, strumenti, metodologie di ricerca e didattiche con riferimento alla scuola, alla formazione, all’educazione permanente. L’Associazione guarda ai processi educativi nella loro complessità, studiandone, in particolare, il carattere contestuale.
15 131
EARLI – European Association Research on Learning and Instruction
L’EARLI è stata costituita con lo scopo di sostenere e promuovere una cultura della ricerca nel campo dell’istruzione, della formazione e dei processi di apprendimento. L’associazione conta circa 2000 membri appartenenti a 40 paesi. Gli associati discutono e scambiano idee in relazione ai temi più rilevanti nel settore della ricerca educativa e della formazione delle risorse umane. L’EARLI offre una piattaforma di conoscenze, eventi, seminari, gruppi di interesse e conferenze che incoraggiano il dibattito e lo scambio di idee tra i membri. Mediante il network professionale, le pubblicazioni, le riviste e le monografie, l’EARLI sostiene e promuove la cooperazione internazionale e il dibattito tra discipline che si occupano di educazione e formazione.
4 128

Vai a pagina  1 2 3 [4] 5 6 7


Tema Grafico by iWebSolutions - partner e107 Italia